כאבי גב

עפ"י מחקרים הינם בעיה של מרבית האוכלוסייה כיון שמי שלא סובל כיום מבעיות גב סביר להניח, שיסבול בעתיד. בסופו של דבר לכולם יש כאבי גב מכיוון שהסחוס שבין חוליות עמוד השדרה נשחק. כמו כן גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון כמשפיעים הינם: גנטיקה, השמנה, מחלות ועוד.

סיבות נוספות לכאבי גב:

• חיזוק יתר של השרירים גורם לשרירים ללחוץ על החוליות לדחוס אותן ולפרוץ אותן ואף לשבור אותן לחלוטין- ועל-כן יש לבצע אימון נכון ומבוקר.

• העובדה שעמוד השדרה הינו ציר התנועה של הגוף אשר נתון בכל רגע ללחצים גבוהים. מרבית בני האדם מאבדים את "השימוש הנכון" בציר התנועה בגיל שנה/שנתיים (הדבר אינו נחקר סביר להניח שתינוקות מחקים את התנהגות הסביבה) עלינו לבצע נכון את התרגילים, ולדעת להשתמש נכון בציר התנועה שלנו -"נחלק" את הכוח נכון על עמוד השדרה ונפעיל לחץ משני על חלק קטן של עמוד השדרה- אין אפשרות לא להפעיל לחץ בכלל גם בשכיבה גם בעמידה והכי הרבה לחץ מופעל בישיבה , אולם בהחלט ניתן לעבוד נכון, למנוע טעויות וללמוד טכניקת אימון, הליכה , שכיבה וישיבה נכונה יותר.

אז למה לחזק את שרירי הגב?

1. השרירים המרכזיים והמייצבים תומכים בנו ביום יום

2. הוכח מחקרית שאדם שסובל מכאבי גב, ובעל פריצות דיסק/שבר בחוליה/עקמת וכו'… ומתאמן בתרגילים המתאימים לו ירגיש הקלה בכאב ושיפור באיכות החיים. אך שוב לא ניתן למנוע זאת, מרביתנו עושים ברגע זה תנועה לא נכונה עם ציר התנועה ומבצעים זאת לאורך החיים. בנוסף בגיל 25 מתחילה הזדקנות הגוף כיוון שבגיל זה – מסתיימת בניית והתפתחות העצמות ומתחילה הזקנה- דלדול העצם – שיכול להוביל לשבר בחוליה. לכן בהקשר זה (בנוסף להסברים רבים) כולם חייבים להתאמן- אך בהתאם ליכולת, לרמה , לשגרת חייהם ולצרכיהם!

יש לציין שאימונים פונקציונאליים נכונים מחזקים ומיועדים לגוף האדם כאשר נעשים בצורה מבוקרת, מודרכת ומותאמת לרמת המתאמן. האימון מתבצע בקבוצות בדרך כלל, רובו בעמידה ומועבר ע"י מאמן כושר אישי, אשר שם דגש על טכניקה נכונה ומדויקת. היתרון המשמעותי ביותר הינו שבמקביל לשריפת שומנים וחיזוק נכון של הגוף קיימת עבודה של שרירי הליבה לאורך כל האימון . בטן חזקה הינה בסיס לגב חזק, ליציבות ומניעת נפילות ופציעות ובהחלט בריאות ופחות כאבים!

דגשים: יש לציין עובדה בסיסית – אנו נוהגים לחלק את גופנו לחלק אחורי וקידמי , אך יש להבין שהשרירים מחוברים זה לזה כמו החוליות והעצמות – ולכן שרירי הבטן והגב משפיעים זה על זה ותלויים האחד בשני! כמובן שאין החלפה לרופא מומחה בנושא שהוא המפגש הראשוני שלנו לפני תחילת תוכנית אימונים ומומלץ אחת לשנה לבצע בדיקות שגרתיות בהתאם לצורך, לגיל ולדרישות העולות מהגנטיקה המשפחתית.

בהצלחה לכולם:)

×
דילוג לתוכן