דג סלמון- אל תוותרו עליו

קודם כל סלומון עשיר באומגה 3-אתר משרד הבריאות האמריקאי מציין כי בממוצע ב-100 גרם של סלמון, ישנם 2.5 גרם של אומגה 3. מחקרים רבים גילו כי לחומצת השומן הזו, הנמצאת בעיקר בדגים, יש יתרונות בהפחתת מחלות שונות ושמירה על תקינותו של הגוף. למרות שאומגה 3 נמצאת גם במקורות צמחיים כמו אגוזים ושמן קנולה, הגוף מצליח לספוח את חומצות השומן הללו טוב יותר אם הן מגיעות ממקור של דגים.

יתרון נוסף הוא שהסלמון מכיל בתוכו יוד- במאה גרם של דג תמצאו 100 מק"ג יוד. החומר הזה מייצר את ההורמונים החשובים בבלוטת התריס המסייעים לאיזון חילוף החומרים, הערנות ואפילו הנטייה להשמין. ככל שהאדם מבוגר יותר, כך תהיה משמעות גדולה יותר לצריכת היוד ולשמירה על האיזון ההורמונלי בגוף. עבור נשים הרות האיזון הזה חשוב אף יותר כדי להבטיח את בריאותו של העובר.

כמו כן, סלמון מכיל חלבונים ללא פחמימות!!!
דגי הסלמון עשירים מאד בחלבונים ואינם כוללים פחמימות כלל. לכן, הם מתאימים ככפפה ליד למי ששומר על תזונה בריאה ומפריד בין השניים. ב-100 גרם של סלמון תמצאו 25.6 גרם חלבון. רבע ממשקל הדג שתאכלו. החלבון מסייע לבניית התאים ובמיוחד השרירים בגוף האדם. לכן, אתלטים ומפתחי גוף נוהגים להתמקד במרכיב זה בתזונה היומית.

ויתרון אחרון וחשוב מאוד הוא שהסלמון מכיל ויטמין B12 להתפתחות התאים.
בסלמון תמצאו גם כמות גדולה של ויטמין B12, בכמות של 3.5 מק"ג לכל 100 גרם של דג. הכמות הקצובה המומלצת לאדם מבוגר היא 2.4 מק"ג, ובזמן ההיריון וההנקה מומלץ לצרוך כמות גבוהה יותר של הוויטמין, משום שהוא מהווה חלק חשוב מהתפתחות התינוק. ויטמין זה מסייע להתפתחות של תאי הדם האדומים ותאים נוספים בגוף. לכן, כאשר אדם אינו מעשיר את התזונה בכמות מספקת של ויטמין B12 הוא עשוי לסבול ממגוון מחלות וליקויים נוספים. כמות הוויטמין שיש במנה אחת של סלמון, יכולה לספק את הצריכה היומית ולהעשיר אותה במרכיב חשוב זה.


קחו מתכון לדג סלמון מטורף בתנור:

מצרכים:
• סלומון
• פטרוזיליה
• כוסברה
• שמן זית
• לימון
• תבלינים
• פלפל -1
• בצל- 1
• עגבניות שרי- חצי חבילה
• תבנית ונייר אפייה

אופן ההכנה:
• ניקח תבנית אפייה נשים בה את נייר האפייה ונרסס בתרסיס שמן
• נניח את הסלמון במרכז התבנית.
• במחבת ווק נאדה את הבצל, הפלפל ועגבניות השרי עד להשחמה.
• במקביל נחתוך פטרוזיליה וכוסברה דק דק
• נעביר את הירקות מהמחבת לתבנית , נוסיף את הפטרוזיליה והכוסברה ולסיום נוסיף את התבלינים: מלח, פלפל, פפריקה מתוקה, כמון וכף שמן זית
• נכניס לתנור בחום 150 למשך 20 דקות.

• ניתן לשים לימון על הסלמון לפני ההגשה.

×
דילוג לתוכן