אוסטאופרוזיס

הגדרה: בריחת סידן/דלדול העצם. בכך, העצם הופכת להיות פחות צפופה ודחוסה וכך נוצר מצב שיותר חשופה לשברים.

אוסטאופניה– מצב ראשוני של אוסטאופרוזיס פחות חמור.

זאת מחלה שקטה שמתחילה לרוב משברים קטנים בחוליות עמוד השדרה, צוואר הירך ושורש כף היד.

מי בסיכון?

  • נשים יותר מגברים בשל הורמונים
  • גיל מעבר והשפעות פיזיולוגיות שונות
  • מבוגרים יותר מצעירים.
  • נשים מגיל מעבר וגברים מגיל 70 ומעלה.

אלו גורמי מין, גיל וגנטיקה שאינם ניתנים לשינוי.

אבל ידוע שאימוני התנגדות עוזרים ומשמרים:)

איך ולמה?

עצם מתחזקת כתוצאה מהתנגדות- ככל שההתנגדות גדולה יותר בהדרגה ובמקצועיות כמובן שהיא תתחזק.

אחד האימונים הטובים לחיזוק העצם הוא אימון פונצקיונאלי וביצוע תרגילים כגון: שכיבות שמיכה, פלאנק, תרגילי פיתול שמאפיינים מאוד אימוני שרירי ליבה ופילאטיס ועוד.

כמובן הכל בייעוץ רופא וכמובן שיש תוספי תזונה ותרופות היום כמעט לכל מצב.

מטרת פעילות גופנית היום הינה מניעה ושמירה על הקיים!!!

שיהיה לכם בהצלחה

×
דילוג לתוכן